ویژگی مرد مناسب و ایده‌آل برای ازدواج (با چه پسری ازدواج کنم؟)

پنجشنبه 3 مرداد 1398
14:40
admin

انتخاب درست در ازدواج امری بسیار مهم است و شما باید با مردی ازدواج کنید که مناسب ترین فرد برایتان باشد. شناخت طرف مقابل یکی از مهمترین ملزومات برای ازدواج موفق است. برای یک انتخاب صحیح، لازم است ملاک‌ها و معیارهای درستی را در انتخاب در نظر داشته باشید و ویژگی‌های یک مرد ایده‌آل برای ازدواج را بشناسید.

در این نوشتار بیان می‌کنیم مرد خوب و مناسب برای ازدواج چه خصوصیاتی دارد و چه مردانی برای ازدواج ایده‌آل هستند.

رادیو عشق به منظور ارتقا سطح آگاهی و شناخت افراد در روابط عاطفی، دوره‌ آنلاین "گام به گام از آشنایی تا ازدواج"برگزار می‌کند. در این دوره، دانش لازم برای شناخت روحیات خود و جنس مخالف را در اختیار شما قرار ‌می‌گیرد. که با کمک آن می‌توانید تشخیص دهید چه کسی فرد مناسب برای برقراری یک رابطه عاطفی منجر به ازدواج است. سپس در این دوره با کسب مهارت‌های شناختی، شما یاد می‌گیرید که چگونه از مدار معیوب در جذب افراد ناشایست خارج شوید، مرد شایسته و ایده‌آل را به سمت خود جذب کنید و رابطه عاطفی سالمی را با او رقم بزنید.

مطلب پیشنهادی

چرا پریود می‌شویم؟

ویژگی‌های مرد مناسب برای ازدواج
شاید شما نامزدی داشته باشید و بخواهید بدانید آیا شریک عاطفیتان، مرد مناسبی برای ازدواج است یا خیر. یا شاید شما چند خواستگار داشته باشید و بخواهید از بین آن‌ها مناسب‌ترین مرد را انتخاب کنید. در هر حال برای انتخاب درست همسر، ابتدا لازم است بدانید مرد خوب و مناسب برای ازدواج چه خصوصیاتی دارد. منظور ما از مرد مناسب برای ازدواج، مردی است که به طور کلی بتوان گفت حداقل‌های لازم برای رقم زدن یک ازدواج موفق را دارد. کسی که بتوانید در طول زندگی مشترک رویش حساب باز کنید. مرد مناسب ازدواج با شما لازم است ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

مسئولیت‌پذیر و ثابت‌قدم است
ثابت قدم بودن و منطقی و اصولی رفتار کردن به معنای خسته کننده یا قابل پیش‌بینی بودن نیست، بلکه به این معنا است که می‌توانید روی چنین مرد مسئولیت‌پذیری حساب کنید. وقتی چنین مردی قرار باشد که با شما تماس بگیرد یا سر کار دنبالتان بیاید، می‌توانید مطمئن باشید که قالتان نخواهد گذاشت. چنین مرد مسئولیت‌پذیری همان مردی است که برای ازدواج با شما مناسب است. به علاوه منطقی بودنش موجب می‌شود که مانند هوای بهار غیرقابل پیش‌بینی و دمدمی مزاج نباشد. مردانی که رفتار منطقی و اصولی دارند، به شما احترام می‌گذارند و به خوبی با شما رفتار می‌کنند. به علاوه مسئولیت‌پذیر بودن نشانه‌ی این است که مرد زندگی‌تان فقط به خودش فکر نخواهد کرد.
شما و اهدافتان را حمایت می‌کند

ادعای حمایت کردن از اهداف و رویاهایتان بسیار آسان است، اما به عمل کار برآید، تنها زمانی می‌توانید به حمایت مرد زندگی‌تان دلگرم باشید که او پشتیبانی خود را در عمل اثبات کند. وقتی می‌خواهید آخر هفته روی پروژه‌تان کار کنید، آیا نامزدتان ناراحت و دلخور می‌شود یا این که قبل از رسیدن به برنامه‌های خودش برایتان ناهار می‌آورد تا کارتان را با انرژی بیشتری انجام دهید؟
اگر نامزدتان کار دوم را انجام می‌دهد، می‌توانید امیدوار باشید که او همسری است که در آینده از شما حمایت خواهد کرد و به اهداف و زندگی‌تان احترام خواهد گذاشت. مردان بافکر و باشعور زمانی که نامزدشان باید یک کار فوری را انجام دهد و نمی‌تواند در کنارشان باشد، زبان به گله و شکایت باز نمی‌کنند. این مردان به شوهران خوبی تبدیل می‌شوند.
سپاسگزار است نه طلبکار
اگر وقتی برایش غذا درست می‌کنید یا سر راه برایش نوشیدنی یا خوراکی می‌خرید، هیجان‌زده می‌شود و از شما تشکر می‌کند، می‌توانید آسوده خاطر باشید که این مرد برایتان شوهر خوبی خواهد شد. برعکس اگر هر کار جالب و عاشقانه‌ای که برای دوست پسرتان انجام می‌دهید، جذابیتی برایش ندارد، از شما بابت این مهربانی‌ها تشکر نمی‌کند و این لطف‌ها را حق مسلم خودش می‌داند، بعید است چنین مرد پرتوقعی شوهر خوبی بشود. به خاطر داشته باشید که هیچگاه نباید حس کنید که مجبورید کاری را انجام دهید.
سبک زندگی سالمی دارد

سبک زندگی سالم فقط به تناسب اندام و عادت‌های غذایی سالم مربوط نمی‌شود، سلامت ذهنی و روانی نیز برای داشتن یک زندگی سالم مهم است. آیا نامزدتان بداخلاق است یا این که می‌تواند عصبانتیش را به روش سالمی کنترل کند؟ استرسش را به چه روشی مدیریت می‌کند؟ اگر خواستگارتان نتواند استرس شغلی‌اش را کنترل کند، آیا برای غلبه بر استرسش به باشگاه می‌رود یا این که ناراحتیش را سر شما خالی می‌کند؟ دقت کنید که آیا نامزدتان در مواقع لزوم به پزشک مراجعه می‌کند یا خیر. رعایت کردن سبک زندگی سالم به این معنا است که فرد همواره بهترین‌ها را برای خودش و اطرافیانش می‌خواهد.
زمانی که در جستجوی همسر مناسب هستید، باید مردی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های خاصی باشد؛ برای نمونه عادت‌های ذهنی و سبک زندگی سالم بسیار مهم‌تر از خصوصیات سطحی مانند خوش قیافه بودن یا مدل ماشین است.
وفادار است
همسر آینده‌تان باید وفادار و کاملاً متعهد به شما باشد و فقط شما به نظرش جذاب و زیبا بیایید. در کنار چنین مردی هرگز لازم نیست که نگران خیانت دیدن باشید، چون این مرد وفادار کاملاً متعلق به شما است و هیچ وقت به شما خیانت نمی‌کند.

خصوصیات مرد ایده‌آل برای ازدواج

در بخش قبل ویژگی‌های مرد مناسب برای ازدواج را بررسی کردیم و گفتیم این ویژگی حداقل‌هایی است که لازم است پسری که با او ازدواج می‌کنید داشته باشد. در این بخش درمورد مرد ایده‌آل برای ازدواج صحبت می‌کنیم. یعنی مردی که با او می‌توانید یک رابطه فوق العاده و عاشقانه را تجربه کنید. اگر پسری که با او آشنا شده‌اید ویژگی‌های زیر را دارد برای ازدواج با او تردید نکنید، زیرا احتمالا مناسب‌ترین و ایده‌آل ترین مرد برای ازدواج با شماست!

می‌توانید در کنارش خودتان باشید
لازم نیست که وقتی در کنار مرد ایده‌آل زندگی‌تان هستید، دائماً مراقب رفتار خود باشید، فقط کافی است خودتان باشید. در کنار چنین مردی می‌توانید بدون نگرانی از قضاوت شدن گریه کنید، داد بزنید یا حتی ساکت در خودتان فروبروید. این مرد بدی‌ها و خوبی‌هایتان را دیده و همانطور که هستید دوستتان دارد.
به شما اهمیت ‌می‌دهد و خوشحالتان می‌کند
مرد ایده‌آل مردی است که بیشتر از آن که شما را به گریه بیاندازد و باعث شود اخم کنید، لبخند را روی لبتان بیاورد. زمانی که در کنار او هستید، واقعاً از صمیم قلب خوشحال هستید. او مانند ملکه با شما رفتار می‌کند و هر کاری که در توان داشته باشد برای خوشحال کردنتان انجام می‌دهد.
شما استحقاق مردی را دارید که زندگی‌تان را آکنده از شادی و خوشی بکند و به خوبی از شما مراقبت کند. بین حرف تا عمل فاصله‌ی زیادی است، فرق فاحشی است بین کسی که فقط زبانی از شما تعریف می‌کند و فردی که تحسین و عشقش را در عمل نشان می‌دهد. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که هر چه در توان دارد، انجام می‌دهد تا عشق و توجهش را به شما نشان دهد.
یک مرد ایده‌آل برای ازدواج به شما گوش می‌کند و حرفهایتان را با گوش جان می‌شنود. تک تک کلماتی که از دهانتان خارج می‌شود، برای چنین مردی مهم است. مردی که دوستتان دارد، اجازه می‌دهد هر چقدر که دوست دارید، درباره هر موضوعی حرف بزنید تا کاملاً خودتان را تخلیه کنید. اگر مردی واقعاً دوستتان داشته باشد، حرفهایتان برایش مهم خواهد بود.
وقتی پای شادی و خوشبختی شما مطرح باشد، مرد زندگی ایده‌آل حاضر است فداکاری کند و از خودش بگذرد. مردی که عاشقانه دوستتان دارد، برای کارهایی برنامه‌ریزی می‌کند که می‌داند شما از انجام دادنشان لذت می‌برید. او آماده است هر کاری برایتان انجام دهد، چون دوستتان دارد.
شما شایسته‌ی زندگی کردن با مردی هستید که مناسبت‌های خاص و لحظات باارزش زندگی‌تان را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برد. شما استحقاق ازدواج با مردی را دارید که بدون دلیل برایتان گل و هدیه می‌خرد. فقط مردان مهربان و باگذشت مناسب زندگی زناشویی هستند.

دل تنگتان می‌شود
باید زندگی‌تان را به زندگی مردی گره بزنید که وقتی در کنارشان نیستید، به یادتان باشد و لحظه‌شماری کند تا هر چه زودتر دوباره شما را ببیند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که دلتنگتان می‌شود و برای دیدنتان کوه را از پیش پایش برمی‌دارد.

مانند یک ملکه با شما رفتار می‌کند
شما شایسته زندگی کردن با مردی هستید که مانند یک ملکه با شما رفتار می‌کند، چرا که ایمان دارد شما واقعاً یک ملکه هستید. او عاشقانه دوستتان دارد و این عشق را هر روز به شما اثبات می‌کند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که رفتار درستی با شما داشته باشد.
باید مردی را انتخاب کنید که حس شیرین دوست داشته شدن را همواره در شما القاء کند. مرد زندگی‌تان باید هر روز صبح بوسه‌ی عشق را بر لبانتان بنشاند و با عشق و صمیمیت به چشمانتان خیره شود.
شما شایسته مردی هستید که هنوز به رسم و آیین جوانمردی پایبند است. او باید یک جنتلمن واقعی باشد که در را برایتان باز می‌کند، صندلی را برایتان عقب می‌کشد و به شما اظهار عشق می‌کند. مرد ایده‌آل مردی است که دستتان را می‌گیرد، کنارتان قدم برمی‌دارد و از داشتن شما به خودش می‌بالد. شما شایستگی مردی را دارید که خودش را به خاطر آشنا شدن و ازدواج با شما خوشبخت‌ترین مرد عالم بداند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که عشق را باور داشته باشد.

عاشقش هستید و به او افتخار می‌کنید

مردی برای ازدواج ایده‌آل است که احساس کنید مسحور و مجذوبش شده‌اید و گاهی اوقات عاشقانه به او نگاه می‌کنید و با خودتان فکر می‌کنید:
"چقدر از داشتنش خوشحالم، اون بهترنیه". مرد ایده‌آل برای شما کسی است که بتوانید همیشه به او افتخار کنید.
هم عاقل است هم عاشق
مرد عاقل و باشعور مردی است که می‌توانید به دوام زندگی زناشویی با او دلگرم باشید. او باید باملاحظه بودن خودش را با انجام دادن کارهایی که خوشحالتان می‌کند، نشان دهد. مردان بافکر و عاشق می‌دانند که چیزهای کوچک بسیار مهمند و هر چه در توان دارند، انجام می‌دهند تا محبوبشان احساس خاص بودن بکند.
مرد ایده‌آل برای ازدواج مهربان و عاشق است و به همسرش و احساساتش اهمیت می‌دهد. او آنقدر عاشق است که نمی‌تواند مهربان نباشد و باران مهر و محبتش را بی‌دریغ بر سرتان می‌ریزد. او حتی در جمع نیز رفتار محبت‌آمیزی با شما دارد.
به داشتن شما افتخار می‌کند
او ناگهان و بدون مقدمه به شما می‌گوید که چقدر زیبایید. او با افتخار از شما نزد دوستانش تعریف می‌کند، چرا که می‌داند چقدر خاص و بی‌نظیرید. او می‌داند که چقدر خوشبخت است که شما را در کنار خود دارد و هرگز به شما اجازه نمی‌دهد که عشق و علاقه‌اش را فراموش کنید. مرد ایده‌آل برای ازدواج مشتاقانه می‌خواهد که شما را به خانواده‌اش معرفی کند. او به نظرات افراد مهم زندگی‌اش اهمیت می‌دهد و می‌خواهد که شما را با آنها آشنا کند. او از هر فرصتی برای دیدن شما استفاده می‌کند. مردی را برای زندگی انتخاب کنید که همیشه برای شما وقت داشته باشد.
با شما و خانواده‌تان هماهنگی دارد
مسلما هر کسی دوست دارد همسرش مورد تایید و تحسین خانواده اش نیز باشد، یک مرد ایده‌آل برای ازدواج مردی است که برای دیدار با خانواده‌تان وقت می‌گذارد و شما را نیز با خانواده‌اش آشنا می‌کند. چنین مردی تلاش می‌کند که جایگاهش را در زندگی‌تان تثبیت کند و با افرادی که شما دوستشان دارید، ارتباط برقرار کند. دوستانتان برای او مهم است و تلاش می‌کند که نظر مساعد آنها را جلب کند. مردی که برای ازدواج با شما ایده‌آل است، از هر جهت با زندگی‌تان همخوانی دارد.
مدیریت مالی و اقتصادی خوبی دارد
وقتی صحبت از ثروت و مسائل مالی برای مرد ایده‌آل می‌شود، منظور این نیست که الزاما به دنبال جذب شوهر پولدار باشید. بلکه منظور این است که مرد مناسب ازدواج، توانایی خوبی در مدیریت مالی و اقتصادی خانواده دارد. او برای سرمایه و درآمدش برنامه‌ریزی بلند مدت دارد، می‌تواند یک رفاه نسبی برای خانواده فراهم کند، پس انداز میکند و درعین حال برای خرج کردن خسیس نیست. مرد ایده‌ آل برای ازدواج مردی است که بتوان روی پشتیباتی مالی او در زندگی مشترک حساب کرد.

موقعیت‌های تنش‌زا را به خوبی مدیریت می‌کند
دقت کنید که خواستگارتان چطور با شما و دیگران بحث می‌کند. اگر وقتی مشکلی پیش می‌آید و جروبحث بالا می‌گیرد، نامردی می‌کند، این بداخلاقی و بدرفتاری را یک نشانه‌ی هشدار تلقی کنید. به قول معروف دعوا نمک زندگی است و مطمئناً شما نیز در آینده طعم جروبحث‌های زناشویی را خواهید چشید، در چنین شرایط متشنجی بسیار مهم است که شما و همسرتان عادلانه با یکدیگر رفتار کنیدتا رابطه‌تان همچنان موفق و پایدار بماند.

در یک کلام
برای داشتن یک ازدواج موفق، لازم است ویژگی های مردان مناسب ازدواج را بشناسید. به طور خلاصه می‌توان گفت مرد مناسب برای ازدواج مسئولیت‌پذیر و ثابت قدم است، او شما و اهدافتان را حمایت می‌کند، از شما به خاطر کارهایی که برایش انجام می‌دهید سپاسگزار است و به طور کلی سبک زندگی سالمی دارد.
یک مرد ایده‌آل برای ازدواج مردی است که می‌توانید در کنارش خودتان باشید، شما را خوشحال می‌کند، عاشقش هستید، به شما وفادار است، شنونده خوبی است، هم عاقل است هم عاشق، شما را تحسین می‌کند، با شما و خانواده‌تان هماهنگی دارد و حاضر است تقریبا هرکاری برای خوشحالی شما انجام دهد.
ویژگی مرد مناسب و ایده‌آل برای ازدواج (با چه پسری ازدواج کنم؟)

منبع:delgarm


[ بازدید : 136 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به oiuyt است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]