نحوه تغذیه دام در تهران

پنجشنبه 3 مرداد 1398
14:36
admin


تغذیه گوسفندان و بره های در حال پروار بندی موضوع حائز اهمیتی برای عموم و دامداران می باشد. زیرا که نوع تغذیه گوسفندان در کیفیت گوشت، پشم، شیر و تمامی محصولاتی که منبع اصلی و طبیعی شان گوسفندان هستند نقش اساسی را دارد. شاید همه مردم فکر می کنند که گوسفند ها و دام ها از علف و یونجه و سبزه هایی از این نظیر استفاده میکنند، اما باید بدانید همانطور که گوسفندان برای رشد به علوفه نیاز دارند ، باید تغذیه کامل و مناسب دیگری در کنار این سبزیجات داشته باشند تا به طور اصولی رشد کنند و پروار بندی بشنود.

در این قسمت از این مطلب میخواهیم چند مورد از منابع غذایی مفید ، سالم و مهم برای پرواربندی گوسفندان را برای شما عزیزان شرح دهیم ، با ما همراه باشید .

منابع اصلی غذایی مفید برای گوسفندان

خوردن مواد غذایی مقوی برای هر دامی جزو واجبات است ، زیرا در یک نوع خوراکی تمامی ویتامین ها پروتئین ها و فیبر لازم یافت نمیشود . باید بدانید که یک گوسفند برای پرورش و پرواربندی شدن نیاز به :

سبوس
یونجه
جو
تفاله چغندر
کنجاله کلزا
گندم
کنجاله سویا
و کنجاله ذرت

نیاز دارد ، که هریک ازاین منایع ذکر شده حاوی مواد مغذی مورد نیاز یک دام است. در شهرستان ها به علت تغذیه از چراگاه ها منابع طبیعی، استفاده از این روش امکان پذیر است اما به دلیل بالا رفتن حجم این مواد و بالا رفتن هزینه تامین شان بسیاری از دام داران ، به خصوص دامداری های تهران که بخش عمده پرورش گوسفند زنده را به عهده دارند، این روش پاسخگو نیست؛ پس به همین سبب در دامداری ها از کنسانتره استفاده میشود.

کنسانتره چیست؟

به طور کلی گفته میشود که کنسانتره نوعی پودر مکمل خوراکی برای پروار بندی دام زنده است که در تغذیه دام استفاده می شود زیرا مواد مغذی که در تغذیه دام باید به کار برده شود در محل نگهداری دام زنده در تهران یافت نمی شود.

کنسانتره بهترین مکمل غذایی یونجه است ، که در کاهش هرینه دامداران و کاهش زمان پروار بندی نقش اساسی دارد.معمولا کنسانتره ها دارای 7 درصد پروتئین و 18 درصد فیبر می باشد.

استفاده از کنسانتره برای هر دام با توجه به جثه و وزن گوسفند متفاوت می باشد که در مجموع روزانه 150 تا 300 گرم کنسانتره به همراه یونجه در تغذیه دام به کار برده می شود.

برای اطلاع بیشتر از نحوه و مفدار مصرف و قیمت کنسانتره می توانید به وبسایت دام تهران مراجعه نملیید.

منبع : دام زنده تهران ، دام تهران


[ بازدید : 129 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به oiuyt است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]